Szkoła Podstawowa nr 3 w Zambrowie
sp3.zambrow.org


 
Robotyka w "Trójce" dzięki #Laboratoriom Przyszłości
31.10.2022 r., godz. 23.00

114 godzin atrakcyjnych zajęć z robotyki, programowania, informatyki oraz biologii odbyło się już w tym roku szkolnym (od września do końca października 2022 r.) w naszej szkole dzięki nowoczesnemu sprzętowi zakupionemu w ramach programu "Laboratoria Przyszłości".

Na lekcjach biologii i kole biologicznym prowadzonym metodą eksperymentu uczniowie mają okazję zgłębiać tajniki wiedzy dzięki wykorzystaniu nowoczesnych mikroskopów. Na kołach komputerowych w październiku dominowały lekcje z robotyki. Uczniowie budowali i programowali głównie roboty Skrilab oraz Lego Spike. Zajęcia cieszą się olbrzymim zainteresowaniem uczniów.

Warto przypomnieć, że dzięki udziałowi w programie Laboratoria Przyszłości do naszej szkoły w tym roku zakupiliśmy: drukarkę i skaner 3D, ploter, zestawy robotów LEGO, Skrilab i Arduino, sprzęt foto-video, narzędzia do elektroniki, szafy do przechowywania nowego wyposażenia oraz ławki i krzesła.

#LaboratoriaPrzyszłości

Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymują od Państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do kształtowania i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymują od Państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych. Środki przekazywane są z góry, bez wkładu własnego organu prowadzącego. Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjnia zajęcia szkolne i pozwala uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności. Głównym celem programu jest wsparcie szkół w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

Tekst, foto i publ. GZ



© Projekt i wykonanie: Grzegorz Zawistowski, 1998-2005 r.