Szkoła Podstawowa nr 3 w Zambrowie
sp3.zambrow.org

Trzecioklasiści lubią podróże
14.11.2005 r., godz. 17.00

Tradycją naszej klasy stały się wycieczki turystyczno - krajoznawcze. W poprzednich latach zwiedziliśmy Białystok, byliśmy na przedstawieniu w Teatrze Dramatycznym i na wystawie w Muzeum Wojska, poznaliśmy kulturę Indian w wiosce Indiańskiej, podróżowaliśmy szlakiem rękodzieła ludowego po naszym regionie.

W tym roku szkolnym wędrowaliśmy ścieżką ekologiczną po Rezerwacie Grabówka, a 8 listopada b.r. wybraliśmy się na wycieczkę autokarową. Towarzyszyła nam jak zwykle klasa III b. O godzinie 815 wyjechaliśmy do Drozdowa – miejscowości położonej 9 km za Łomżą. Zwiedziliśmy tam Muzeum Przyrodnicze, które mieści się w zabytkowym dworku rodziny Lutosławskich. Wśród eksponatów muzealnych podziwialiśmy ptaki i ssaki oraz rośliny występujące w Dolinie Narwi i Kotlinie Biebrzy. Najbardziej podobały nam się łosie, wilk oraz niedźwiedź, którego historia wiąże się z Zambrowem. Zaciekawiły nas trofea myśliwskie: skóry zwierząt i poroża. Niektórzy zainteresowali się kośćmi mamuta z epoki lodowcowej. Pobyt w Drozdowie zakończyliśmy spacerem po pięknym parku w jesiennej szacie.

Kolejnym celem naszej podróży był Teatr Lalki i Aktora w Łomży. Obejrzeliśmy w nim spektakl pt. „Sklep z zabawkami” reżyserowany przez Jarosława Antoniuka. Inscenizacja opowiadała o dziewczynce Dinie, która była chciwa i nieposłuszna. Za złe postępki została ukarana. Z pomocą pospieszył jej prawdziwy przyjaciel – Kominiarczyk. Przedstawienie bardzo nam się podobało. Po zakończonej sztuce uczestniczyliśmy w lekcji teatralnej. Dowiedzieliśmy się, jak powstaje przedstawienie, a nawet sami zamieniliśmy się w realizatorów widowiska. Byliśmy scenografami, muzykami, reżyserami, choreografami i aktorami. Graliśmy na prawdziwej scenie!

Z wycieczki wróciliśmy o godzinie 1400. Byliśmy trochę zmęczeni, ale bardzo zadowoleni. Był to dzień rozrywki, wrażeń, ale i doskonałej nauki. Szkoda, że na następną wycieczkę, do Warszawy, pojedziemy dopiero w czerwcu.

Rafał Gosk - uczeń kl. III c

© Projekt i wykonanie: Grzegorz Zawistowski, 1998-2005 r.